Hulp met inloggen

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over inloggen bij BinckBank:

Wanneer u uw inloggegevens kwijt bent, kunt u deze gemakkelijk weer opvragen.

  • Bent u alleen uw wachtwoord vergeten?
    Dan kunt u eenvoudig een wachtwoord aanvragen via de link 'wachtwoord vergeten'.
  • Bent u ook uw gebruikersnaam vergeten?
    Dan verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met onze Binck Customer Coaches. Zij kunnen u, na het stellen van een aantal identificatievragen, meteen weer voorzien van uw inloggegevens.

Wanneer het inloggen op uw rekening niet lukt, kan dit liggen aan de al ingevulde gegevens. De ingevulde gegevens zijn in de meeste gevallen uw oude (inlog)gegevens. Het is mogelijk om deze gegevens eruit te laten halen. Hieronder treft u per webbrowser aan hoe u de gegevens eruit kunt halen:

Gebruikersnaam en wachtwoord verwijderen in:
Google Chrome
Internet Explorer
Microsoft Edge
Mozilla Firefox
Safari

Er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor uw rekening geblokkeerd is. Hieronder vindt u de meest voorkomende factoren terug:

  • heeft vijfmaal een verkeerd wachtwoord opgegeven.
  • Uw rekening is opgeheven, of u heeft daarvoor een verzoek ingediend.
  • Er is een lopend verzoek tot overboeking van effecten.
  • Uw rekening is geblokkeerd i.v.m. beslaglegging.

  • Wij raden u in deze gevallen aan om contact op te nemen met de Binck Customer Coaches via 03 303 31 11.

Uit veiligheidsoverwegingen wordt uw wachtwoord afgeschermd. Toch is het mogelijk om uw wachtwoord te bekijken. Wanneer u uw wachtwoord invoert, komt er rechts in de balk een pictogram van een oog te staan. Uw wachtwoord wordt zichtbaar wanneer u met uw muis op het pictogram gaat staan. Op die manier kunt u controleren of het opgegeven wachtwoord correct is. Let er wel op dat wanneer u uw muis weer verplaatst, het wachtwoord niet meer zichtbaar is.

U kunt uw wachtwoord wijzigen nadat u bent ingelogd op onze website. Het is belangrijk dat u inlogt met verificatiecode.

  1. Op onze website klikt u rechts bovenaan op uw naam.
  2. Vervolgens gaat u naar ‘persoonlijke instellingen’.
  3. Daarna klikt u op de balk waar ‘wachtwoord’ staat. Vul hier uw huidig wachtwoord in.
  4. Vul daaronder tweemaal een nieuw en zelfverzonnen wachtwoord in. Dat wachtwoord moet uit minimaal 10 en maximaal 16 letters en/of cijfers bestaan. Leestekens zijn niet toegestaan.

wachtwoord-wijzigen

Het kan gebeuren dat u na het inloggen op uw rekening de onderstaande melding krijgt.

daanFrans

Dat wilt zeggen dat de pagina waarop u bent terechtgekomen, niet (meer) bestaat. Een verouderde snelkoppeling (zoals bijvoorbeeld ‘favorieten’) zou daarvoor de oorzaak kunnen zijn. Daarom raden wij u aan om altijd via binck.be of web.binck.be naar onze website te surfen. U kunt de melding negeren door op de oranje button ‘Naar Home’ te klikken.

Wij raden u aan om Google Chrome te gebruiken wanneer u onze website bezoekt. U kunt Google Chrome hier downloaden en installeren. Daarnaast hebben wij een stappenplan waarin wij u stap voor stap uitleggen hoe u kunt inloggen op uw rekening bij BinckBank.

Het stappenplan vindt u hier .

Problemen met de verificatiecode

Wanneer uw mobiele telefoonnummer gewijzigd is, kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice & orderdesk via 03 303 31 11. Na het stellen van enkele identificatievragen kunnen wij het mobiele nummer meteen voor u aanpassen.

Indien u geen verificatiecode heeft ontvangen, raden wij u aan uw mobiele telefoon volledig uit te schakelen en de telefoon daarna opnieuw in te schakelen. Hierdoor wordt opnieuw verbinding gemaakt met uw provider waardoor u de code alsnog ontvangt. Tevens kunt u controleren of uw mobiele telefoon voldoende bereik heeft. Wanneer dat geen verklaring is voor het uitblijven van de sms, raden wij u aan te controleren of het juiste mobiele nummer gekoppeld is aan uw BinckBank rekening.

Bovendien is het mogelijk uw rekening te raadplegen zonder verificatiecode. Klik daarvoor op ‘Login zonder verificatie’. Vervolgens gaat u naar ‘Mijn Rekening’ > ‘Instellingen’. Bij ‘Persoonlijke gegevens’ vindt u het mobiele nummer. Indien dit nummer niet correct is, verzoeken wij u telefonisch contact op te nemen met de klantenservice & orderdesk. Na het stellen van enkele identificatievragen kunnen wij het mobiele nummer meteen voor u aanpassen.